Wczasy na własną rękę autem.

By lutego 11, 2020

Początek nowego roku to dobry moment na zaplanowanie urlopu i wakacji. Jeśli chodzi o kierunek podróży to nie podążam za modom, nie wybieram egzotycznych czasów i hotelu z all inclusive ale nie mam nic przeciwko. Lubię przygody. Prowadząc własną firmę, na co dzień chcę o wszystkim decydować i tak jest też w pozostałych aspektach mojego życia. Sama zaprojektowałam mieszkanie i nawet nie brałam pod uwagę konsultacji z architektem. Wiem czego chcę a przynajmniej tak mi się teraz wydaje. Zorganizowane wczasy to też nie dla mnie. Cenię sobie ponad wszystko swoją niezależność a moim ulubionym środkiem lokomocji jest moje auto.
pixabay.com/pl/users/ivabalk
Obecnie mamy wszystko na wyciągnięcie ręki. Z każdego miejsca w Polsce, w kilka godzin możemy znaleźć się w innym kraju. Robiąc przystanki w podróży możemy odkryć, nowe, ciekawe miejsca. Mnie zawsze ciągnie w dół mapy, na południe. Gdzie więc ruszymy w tym roku? Węgry wydają się być idealnym pomysłem. Jak podaje mapa gogle z mojego domu nad Balaton jest zaledwie 10 godz. (988 km.- mieszkam  w centralnej Polsce). Nie wyobrażam sobie jednak jazdy z punktu A do  punktu B bez żadnych rozrywek i dłuższych przystanków po drodze.

Planując każdy urlop, a nawet kilkudniowy wyjazd zawsze wybieram nie najkrótszą  a najciekawszą trasę. Zaznaczam na mapie, w notesie lub pamięci miejsca warte obejrzenia, zabytki architektoniczne i cuda natury. Planuję także drobiazgowo budżet, który mimo wszystko jest ruchomy i zazwyczaj go przekraczam. Niewątpliwą zaletą akacji na własną rękę jest fakt, że nikt nas nie pogania. Na wszystko mamy tyle czasu ile sobie wyznaczymy. Wycieczki zorganizowane samodzielnie a nie kupione w biurze podróży z all inclusive gwarantują niezależność i swobodę a możliwość dojazdu własnym autem na przykład nad Balaton, do Chorwacji czy do Włoch daje okazję zobaczenia wielu ciekawych miejsc po drodze a Brno, Wiedeń, Bratysława i Budapeszt to tylko niektóre z nich.
Połączenie turystyki, rekreacji oraz odpoczynku podczas urlopu jest na pewno istotne dla każdego z nas, więc nadchodzi taki moment gdy pragniemy zacumować gdzieś na dłużej. Odpocząć nad brzegiem jeziora lub morza opalająca się, czytając i relaksując. Gdzie więc szukać noclegu? Ja ostatnio odkryłam stronę interhome.pl, która oferuje bardzo fajne kwatery, domy wakacyjne, apartamenty o różnym standardzie i cenie.  Interesują mnie tutaj szczególnie noclegi w Siofok, w którym planujemy zacumować na dłużej podczas wakacji. Przez interhome.pl można dokonywać rezerwacji a co dla mnie bardzo ważne. Przy każdym ogłoszeniu jest mapka z dokładnym usytuowaniem każdego obiektu. Przegląd kosztów umieszczony na dole oferty pokazuje na co musimy się przygotować  wynajmując dany domek. Czy są opłaty dodatkowe, co należy zorganizować we własnym zakresie. Jest to na pewno pomocne szczególnie gdy podróżuje się z całą rodziną w tym z dziećmi.

ZOBACZ TAKŻE

49 komentarze

1. Fajnie już na początku roku zacząć planować wakacje :)

Odpowiedzi
    1. ja jestem osobą, która planuje wszystko z wyprzedzeniem

Usuń
  2. Ja mam bardzo podobno drogę do pokonania nad Nasze Polskie Morze :) Ja też lubię być niezależna i jak podróżuje to tylko samochodem.

OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny wpis :) my często jeździmy na jakieś wycieczki autem.

4. Taki rodzaj urlopu lubie najbardziej ;)

5. Właśnie szukam ofert na te wakacje, muszę zajrzeć na tę stronę

OdpowiedzUsuń
  6. W 2015 roku po powrocie od ortopedy który zdjął mi gips powiedziałam do męża, że skoro zostało nam jeszcze 7 dni urlopu to moglibyśmy gdzieś jechać. Mieliśmy plan odwiedzić trójmiasto jak 3 lata wcześniej, jednak padło na Włochy. Na spontanie pojechaliśmy do Pordenone, Wenecji czy na Piancavallo i miło to wspominamy :)

7. Za kilka dni wybieram się na ferie ze znajomymi do Lwowa. Tam ponoć nie warto jechać samochodem, dlatego wybraliśmy pociąg :)

8. Od zawsze sama organizuje każdą podróź, dla mnie to fajna zabawa <3

OdpowiedzUsuń
  9. My podróżujemy tylko i wyłącznie autem :)

10. My też wszędzie podróżujemy autem. Dla nas to ogromna wygoda i niezależność.

11. Oj na Węgry też bym się wybrała :). Co do rodzaju podróży, też zdecydowanie wolę auto i niezaleźność :)

12. my byliśmy ze znajomymi na Węgrach autem:) super przygoda:D

13. Najbardziej lubię wczasy na własną rękę! Teraz dostaliśmy bon do wykorzystania w biurze podróży i... zupełnie nie wiem, co z nim zrobić, bo nie umiem się obsługiwać biurem podróży :D

14. Już najwyższa pora zaplanować urlop :)

OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie planuje urlopu, często coś zaplanować przy pracy mojego męża, który ma problemy aby dostać dłuższy urlop. Wyjeżdżamy zawsze samochodem gdzieś blisko, jeździ z nami dziecko więc dalekie podróże odpadają

16. Najlepsze są takie wakacje o jakich piszesz :) Jestem indywidualistką i wolę sama z rodziną zaplanować gdzie jechać i co zwiedzać, nie korzystam z biur podróży.

17. Takie wczasy są moim zdaniem najlepsze kiedy robisz co chcesz i sam wszystko wybierasz. My zawsze tak robimy

OdpowiedzUsuń
  18. U mnie, wszystko zależy od tego, gdzie chcemy się wybrać. Jeśli jedziemy autem, to organizujemy taki wyjazd sami. Jeśli natomiast, chcemy się wybrać gdzieś dalej, to wówczas korzystamy z usług biura podróży :)

Odpowiedzi
    1. gdybym wybrała się na egzotyczne wczasy to też skorzystałabym z kompleksowych usług biura podróży

Usuń
  19. Ja w tym roku postanowiłam po raz pierwszy sama zorganizować sobie wyjazd. Uważam że to najlepsza opcja kiedy wszystko się samemu dogra.

OdpowiedzUsuń
  20. Autem lubię tylko po Polsce:)

21. Znam Siofok, to małe turystyczne miasteczko nad Balatonem:) Polecam go:)

22. Ja w tym roku wyjeżdżam na wczasy z biurem podróży. Zawsze jeździliśmy autem w tym roku powiedziałam że nie...

OdpowiedzUsuń
  23. Obecnie jest coraz więcej możliwości podróżowania. Jeżeli ma się orientację, to śmiało można ruszać w podróż bez biura podróży.

24. wyprawa dla mega odważnych, ja tam chyba wolałabym za pośrednictwem kogoś

25. Wspaniały pomysł na wypoczynek. Można zwiedzić mnóstwo miejsc i zobaczyć jak naprawdę wygląda życie ludzi w danym kraju :)

OdpowiedzUsuń
  26. Jestem zdecydowanie za podrózowaniem swoim autem :)

27. Ja właśnie się zastanawiam gdzie się wybierzemy na urlop :)

28. Nie raz jechałam autem w dalekie podróże. Czy to Chorwacja czy Włochy :) Zawsze po drodze się coś ciekawego zobaczy :) W Siofok jeszcze nie byłam :)

29. My to raczej w kraju spędzimy wakacje, ale tez będzie bardzo fajnie

30. jej żeby w tym roku w ogóle gdzieś dało się pojechać, póki co to marne szanse :)
    ja preferuje wszystkie wersje wakacji :D

OdpowiedzUsuń
  31. My w tym roku to odpuszczamy wakacje. Nie pojedziemy nawet nad nasze polskie morze :/ Strach gdziekolwiek się ruszać...

Dziękuję za odwiedziny i zamieszczony komentarz. Jeśli masz blog, na pewno do Ciebie zajrzę.