Jak zbudować rozpoznawalność marki?

By października 31, 2018

Od wielu lat prowadzę własną działalność. Dobrze wiem jak ważna jest rozpoznawalność. Na tym buduje się zaufanie oraz jakość usług. Chętniej korzystamy z oferty marek, o których już wcześniej gdzieś słyszeliśmy nawet jeśli nie możemy sobie przypomnieć gdzie to było. Jeśli podobają mi się dwie pary niemal identycznych butów a ich cena jest ta sama to zawsze decyduję się na firmę, którą już znam jeśli mam z nią dobre doświadczenia i wiem czego się po niej spodziewać. Ten mechanizm działa niemal we wszystkich sferach naszego życia, z tego powodu na co dzień bombarduje nas wiele reklam . 
Wizerunek firmy. Konkurencja jest w każdej branży. Aby to nasza firma dostała najlepsze zlecenia a co za tym idzie i pieniądze należy zadbać o jej odpowiedni wizerunek. Jest wiele marek kosmetycznych i nie tylko, na myśl o których uśmiecham się od ucha do ucha. Logo z fioletowo- białą krową, pasącą się na alpejskich halach wywołuje u mnie ślinotok i mam ochotę wstąpić do sklepu po ulubioną czekoladę. To są pozytywne skojarzenia. W celu zwiększenia rozpoznawalności marki prowadzone są kampanie wizerunków. W internecie i nie tylko pojawia się wiele konkursów, rozdań, promocji, rabatów, programów ambasadorskich i partnerskich wszystko po to abyśmy zaczęli rozpoznawać a następnie pozytywnie kojarzyć produkty lub dane usługi oferowane przez te marki.

Jakość usług. Chętnie wracamy do tego co znane i już się u nas sprawdziło. Jakość usług jest najważniejszym czynnikiem, który przyciąga klientów i sprawia, że chcą z nami zostać na dłużej lub na stałe. Decyduje o stopniu jego zadowolenia. Wiem to z własnego doświadczeni zarówno konsumenta jak i przedsiębiorcy. Jeśli nasza firma wyróżnia się pozytywnie na tle innych, oferuje wysokiej jakości towar a wszystkie ewentualne problemy załatwiane są od ręki na pewno kliencki chętnie będą do niej wracać. 

Reklama. Początki prowadzenia działalności zazwyczaj bywają trudne. Jeśli zależy nam na jej dynamicznym rozwoju i szybkim pozyskaniu klienta najpierw musimy coś z siebie dać. Reklama jest dźwignią handlu. Pewnie każdy z was zna ten chwytliwy slogan. Logo, nazwa firmy, jej strona internetowa lub adres najczęściej umieszczane są na przedmiotach codziennego użytku, które nie wymagają od nas dużego nakładu finansowego a jednak przypominają o naszej firmie. Tak działają gadżety reklamowe, budują naszą relację z marką. Najpopularniejsze to długopisy, smycze reklamowe, parasole, powerbanki, breloki, kubki, akcesoria papiernicze i torby eko.

Jestem ciekawa czy interesujecie się marketingiem a może macie takie wykształcenie lub prowadzicie własne firmy? 

ZOBACZ TAKŻE

50 komentarze

  1. To fakt, dobra reklama nie tylko zwiększa rozpoznawalność marki ale podnosi obroty, marketing w firmie jest bardzo ważny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak szczególnie gdy chcemy odnieść sukces a chyba każdemu na tym zależy

      Usuń
  2. Ja sporo o marketingu mam na studiach, sama prowadząc bloga trochę się tym interesuje☺ na prawdę to ciekawa sprawa, ludzie nie zdają sobie sprawy jak można manipulować ich wyborami poprzez marketing ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja byłam na studiach humanistycznych, żałuję, że nie liznęłam nawet tego kierunku. teraz z konieczności interesuję się marketingiem.

      Usuń
  3. poruszyłaś najważniejsze punkty! reklama i wizerunek firmy!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesuję się i cały czas staram się rozwijać w tym kierunku, ale własną firmę też prowadzę. Takie gadżety to dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra reklama potrafi dużo zdziałać. Kilka razy się tym przekonałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie dziś przeglądałam ich ofertę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Gadżety reklamowe to fajna rzecz, potrafią zachęcić do danej marki i zainteresować jej usługami

    OdpowiedzUsuń
  8. Reklama to chyba najważniejsza rzecz. Znajomi zakładali reastaurację ale żałowali kasę na reklamę - czy to w radio, ulotki czy gadżety. Jak szybko tworzyli tak szybko też zamknęli.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja lubie takie gadżety dostawać, dobra reklama działa cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Reklama w formie gadżetu jest bardzo dobra, trafia do potencjalnych klientów i jednocześnie wywołuje uśmiech na ich twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna stronka ;) gdzety z logo to dobry pomysl

    OdpowiedzUsuń
  12. Przy budowaniu własnej marki reklama i marketing to podstawa aby dotrzeć do jak największej liczby osób

    OdpowiedzUsuń
  13. Rozpoznawałnośc to podstawa. Logo, wizytówki niebanalne gadżety sa bardzo ważne. (my do zamówień dodajemy woreczki z ziołami, które same zbieramy- pasuje, bo zajmujemy się szyciem ręcznym słowiańskich strojów)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie prowadzę własnej działalności, ani nie jestem po marketingu. Pracuje natomiast w handlu i wiem, jak ważne są te wszystkie wspomniane przez Ciebie punkty. Trzeba się na tym znać, by nie tylko wypromować firmę, ale także wyróżnić się z mnóstwa innych na obecnym rynku.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakość zawsze się obroni i sprawi, że klient do nas wróci.

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo fajne gadżety, które zachęcają

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale pewnie tylko dlatego, że nie mam firmy. Może kiedyś w przyszłości zdecyduję się na otworzenie swojej działalności, więc wpis mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny post, dobra reklama i marketing to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy temat poruszyłaś, trudno się nie zgodzić z tym, co napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Żaneto w reklamie pracuje od 1993 roku, można by powiedzieć, że zjadłam na tym zęby. Od 16 lat prowadzę własne Studio Reklamy, zajmuję się projektowanie i wykonaniem. Doskonale wiem co to jest branding, wizualizacja firmy, opracowanie całej strategii reklamowej, tłumaczę klientom na czym polega mood board. Na widoczność naszej firmy wiele rzeczy ma wpływ. A tak jak piszesz, najróżniejsze gadżety kodują nam w umyśle logo, hasło. Teraz modne są torby płócienne na zakupy, to idealne miejsce na reklamę, t-shirty, długopisy, kalendarze, kubki, parasole etc. Moje studio od wielu lat podchodzi do klienta kompleksowo, tak by klient w jednym miejscu zamówił logo, wizytówki, papier firmowy i szyldy. Dziś klient nie ma czasu chodzić po 10 agencjach, by w jednej zamówić folder, a w drugiej plafon. Niektórzy sami zamawiają przez internet, ale agencje mają lepsze ceny np. na gadżety, z tego względu, że mają duże rabaty u producentów. U mnie np.kalendarz kosztuje taniej niż w sklepie. Piszę o mojej pracy na blogu http://arts-i-design.blogspot.com/, tylko, że raz w miesiącu, bo jak wiesz blog modowy i prowadzenie szkoleń i kursów ze stylizacji pochłania mój wolny czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jestem całkowitym laikiem w temacie marketingu, wszystko co napisałam wynika z mojego doświadczenia przede wszystkim konsumenta. Super, że masz fajną firmę i pomagasz rozwijać wiele działalności swoim klientom na wszystkich płaszczyznach. Obserwuję Twój drugi blog :)

      Usuń
  21. Dobra reklama to z pewnością klucz do sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobra reklama to połowa sukcesu. A gadżeciki są bardzo ważne, ja lubię takie dostawać. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam samorozwoj, a takie gadzety niesamowicie usprawniaja caly proces :)

    OdpowiedzUsuń
  24. W szkole miałam przez 4 lata marketing i naprawdę uwielbiałam te zajęcia dobrze się czułam z tym tematem i był dla mnie łatwy i ciekawy. Większość opiera się na dobrej strategii, kreatywności i analizy - a właśnie takie podejście lubię. Planuję otwarcie swojej działalności i wiem, że będę inwestować w działania marketingowe, ale to już jak wybuduję lokum, na razie stoję w miejscu z papierami w urzędzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, że ja nigdy nie miałam tego przedmiotu, byłam na humanistycznych studiach

      Usuń
  25. jeszcze nie tak dawno temu prowadziłam sklep internetowy i interesowałam się tym tematem.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobrze ujete jest stwierdzenie: reklama jest dzwignia handlu. Dzisiejsze czasy sa dosc ciezkie i konkurencyjne, trzeba miec glowe na karku i dobry plan. Bez reklamy nie da sie przebic.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja w sumie nie interesuję się tym tematem aktualnie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. W dzisiejszych czasach, budowanie własnej marki jest niezwykle istotną kwestią. Konkurencja na rynku jest ogromna, więc warto o to zadbać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. konkurencja jest w każdej branży, ciężko jest się wybić

      Usuń
  29. Gadzety reklamowe to swietny pomysl aby nie tylko stac sie rozpoznawalnym ale takze zyskac przychylnosc klientow. Kazdy z nas lubi otrzymywac prezenty ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię gadżety reklamowe różnych marek, o ile charakteryzuje je estetyka;>

    OdpowiedzUsuń
  31. dobra reklama to teraz podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Takie gadżety reklamowe faktycznie pomagają w rozpoznawalności marki. Nie raz się nawet o tym nie myśli, a potem potrzebujesz skorzystać z jakiejś usługi i kojarzysz, że np. miałaś długopis takiej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  33. Takie firmowe gadżety są fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Marketing jest niewątpliwie bardzo ciekawy, ale nigdy mnie do studiowania go nie kusiło :) Na pewno przy prowadzeniu firmy, bloga czy instagrama byłby bardzo przydatny :D Gadżety reklamowe to super sprawa :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Oj tak dobra reklama to podstawa w budowaniu popularności każdej marki :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bez inwestycji w reklamy nie ma zazwyczaj zysku

    OdpowiedzUsuń
  37. Gadżety reklamowe to bardzo fajna sprawa. Sama lubię jak do zamówienia są dorzucane krówki, długopisy. Fajna opcją jest także dodawania ekologicznych toreb. Spotkałam się z tym raz i od tamtej pory powracam do tego sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Gadżety reklamowe z własnym nadrukiem to bardzo dobra rzecz dla firmy. Można obdarować nimi przyszłych i obecnych klientów co zawsze traktowane jest jako miły gest.

    OdpowiedzUsuń
  39. Reklama jest bardzo ważna w takich przedsięwzięciach :D

    OdpowiedzUsuń
  40. Dobra reklama zawsze przyciągnie klienta, a gadżety reklamowe są z całą pewnością jedną z tych, które najbardziej oddziaływają na klienta :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zamieszczony komentarz. Jeśli masz blog, na pewno do Ciebie zajrzę.